Strony

niedziela, 23 marca 2014

The Voice Of Poland

W soboty o 20:05 i 21:05 na TVP2 odbywa się program ,,The Voice Of Poland". Na scenie występuję jedna osoba i śpiewa przez 2 min. Sędziowie w składzie.: Justyna Steczkowska, Marek Piekarczyk, Marysia Sadowska, Tomson i Baron z zespołu Afromental, zbierają drużynę. Sędziowie siedzą odwróceni do zawodnika, jeżeli podoba im się głos klikają grzybka i odwracają się do śpiewającego. W przypadku jeżeli wszyscy trenerowi się odwrócą występujący musi wybrać do której drużyny ma iść. Ten etap nazywa się ,, Przesłuchania w ciemno". Następnym etapem są bitwy. Dwoje uczestników z tej samej drużyn śpiewają jedną piosenkę, tworząc duet. Trener wybiera jedną osobę, która ma przejść dalej. Niestety jedna osoba odpada, chyba że inny juror chce go do swojej drużyny wtedy osoba zostaje skradziona. Bardzo fajny program, polecam. Jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie są jeszcze inne etapy obejrzyjcie ;).
Toffi

Teoria Einstaina Potwierdzona

Kolorowe plamy, na które rzucona jest twarz Alberta Einsteina to tzw. mikrofalowe promieniowania tła (CMB). Jest ono najstarszym "światłem" we Wszechświecie, blaskiem tego, co naukowcy określają mianem Wielkiego Wybuchu. Einstein założył, że wzbudzone gwałtownymi narodzinami kosmosu fale grawitacyjne musiały zostawić na CMB ślady, jakie na piachu zostawiają uderzenia fal.
Ogłoszenie ich istnienia przez zespół naukowców z Harvard - Smithsonian Center for Astrophysics nie tylko świetnie nadaje się na Nobla z fizyki, ale znacząco pogłębia stan naszej wiedzy o tym, co działo się z Wszechświatem tuż po Wielkim Wybuchu.

Informacje pobrane z Internetu
Toffi

Dzień Talentów - 21 marca

W dniu 21 marca w piętek (pierwszego dnia wiosny ;D) w naszej szkole 114, został zorganizowany dzień talentów na sali gimnastycznej. Na trzeciej i czwartej lekcji odbył się apel, na cześć rocznicy naszej szkoły, gdzie dzieci pokazywały swoje zainteresowania poza szkolne. Na początku było pokazane przedstawienie, a potem talenty. Niektórzy pokazywali karate, zapasy, talenty muzyczne. W szkole na korytarzach i w bibliotece można było zobaczyć talenty malarskie np.: projektowanie ubrań, rysunki robotów oraz koni, martwą naturę oraz wiele innych. Na pierwszym piętrze była wystawa bocianów. W świetlicy chłopcy z szóstych klas pokazywali jak układają kostki Rubika. W bibliotece można było oglądać wystawę przeróżnych kolorowych, o niesamowitych kształtach kamienie szlachetne, zobaczyć można było też różne owady i zobaczyć pod mikroskopem różne małe organizmy. W szkole, także były prowadzone wywiady, który prowadziły dziewczyny z szóstych klas. W piętek bardzo mi się podobało mam nadzieję, że za rok też tak będzie :).
Toffi

piątek, 21 marca 2014

Dzień wiosny

Cześć! Wiecie, że dziś 21 marca to dzień wiosny? Czy wasza szkoła lub wy obchodziliście je jakoś, jak tak to napiszcie do mnie na inka@sp114.edu.pl . Nasza szkoła tak. Dzieci z różnych klas prezentowały swoje talenty. Miałyśmy przyjemność z nimi na ten temat porozmawiać.

Wywiad z Pauliną i Julią Snopek 5a (P J):
-Jaki macie talent?
-Malowanie.- P J
-Co zazwyczaj malujecie?
-Zwierzęta- P J
-Kiedy zaczęłyście malować?
-Trzy lata temu- P J
-Czy chodzicie na jakieś zajęcia z malarstwa?
-Tak, do Domu Kultury Zacisze- P J
-Czemu malujecie?
-Bo chcemy- P J
- Czy obydwie chciałyście malować?
-Tak- P J
-Czy często malujecie?
-Tak- P J
-Czy wasze koleżanki wiedzą o tym, że malujecię?
-Tak- P J
-Co robicie później z tymi pracami?
-Wieszamy na ścianach w naszym pokoju i dajemy na konkursy- P J
-Czym malujecie?
-Farbami olejnymi na płótnie- P J
Paulina i Julia namalowały dwa obrazy, które już od dawna wiszą na szkolnym korytarzu, za stołówką.

Wywiad z Wiktorią Ludwig i Justyną Goławską (W J):
-Co dziś prezentowałyście?
-Karate- W J
-Od ilu lat trenujecie ten sport?
-Zaczęłam 6 lat temu- J
-A ja 3 lata temu- W
Wiktoria i Justyna trenują karate w naszej szkole.

Wywiad z Krystianem Szymczakiem 6b (K):
-Jaki jest twój talent?
-Rysowanie- K
- Co lubisz rysować?
-Zależy, postacie- K
-Kiedy zacząłeś rysować?
-W zerówce- K
-Czy uczęszczasz na zajęcia dodatkowe?
-Teraz nie ale kiedyś tak, przez trzy miesiące i z dziadkiem- K
-Jaka jest tematyka tych obrazów na wystawie?
-Różna, z gier i filmów- K
-Ile dziennie robisz rysunków?
-Ok 4-5- K
-Na czym rysujesz?
-Na zwykłych kartkach- K
-Jakie masz inne zainteresowania?
-Tworzenie rzeczy 3D, z papieru i taśmy- K
Prace Krystiana wiszą na korytarzu za stołówką.

Wywiad z Kubą Olobrym 6b (K):
-Czemu lubisz układać kostkę Rubika?
-Nie wiem, bo to fajne- K
- Kiedy rozpocząłeś układać?
-W wakacje 2013- K
-Ile dziennie poświęcasz czasu na układanie?
-Od 1 do 3 godzin- K
-Ile masz kostek?
-Siedem- K
Kuba pokazywał w bibliotece i świetlicy jak się układa kostki.

Wywiad z Maksem 4c (M):
-Jaki jest twój talent?
-Rysowanie- M
-Co lubisz rysować?
-Domy, budynki, miasta- M
-Kiedy zacząłeś rysować?
-Cztery lata temu- M
-Czy uczęszczasz na jakieś zajęcia rysunkowe?
-Nie- M
-Czemu rysujesz?
-Bo to mi sprawia przyjemność- M
-Na czym rysujesz?
-Na zwykłym papierze- M
-Jakie masz jeszcze zainteresowania?
-Lubię sport, polski, matematykę i historię- M
Maks przygotował projekty architektoniczne, którę są wywieszone na korytarzu za stołówką.

Wywiad z Kasią Rudnik 4c (K):
- Jaki jest twój talent?
-Projektowanie ubrań- K
-Od czego się zaczęła ta pasja?
-Od książki Top Model- K
-Kiedy zaczęłaś rysować?
-Rok temu- K
-Jakie masz inne hobby?
-Zbieram naklejki. I lubię matematykę- K
Kasi pracę- projekty ubrań na szablonach wiszą na korytarzu za stołówką.

Wywiad z Olą Pająk 5d (O):
-Jaki jest twój talent?
-Śpiewanie i granie na gitarze- O
-Kiedy zaczęłaś śpiewać?
-W przedszkolu- O
-Chodzisz na jakieś zajęcia związane z twoim talentem?
-Tak, na koło gitarowe- O
-Kiedy śpiewasz?
-Codziennie, przy okazji- O
-Dlaczego śpiewasz?
-Dla przyjemności i dla wygranej na konkursach- O
-Kim chciałabyś być w przyszłości?
-Piosenkarką- O
-Jakie masz inne zainteresowania?
-Lubię rysować, grać w teatrze, mam dużo zainteresowań- O
Ola grała na gitarze i śpiewała na dzisiejszym apelu.

Wywiad z Krzyśkiem Bożymem 6b (K):
-Kiedy zacząłeś układać kostkę Rubika?
-Pół roku temu- K
-Ile poświęcasz czasu na układanie kostki?
-Niedużo, mniej niż 1 godzinę dziennie- K
-Co Ci daje kostka?
-Ćwiczę zręczność i logiczne myślenie- K
Krzysiek wraz z Kubą prezentował umiejętności układania kostki Rubika.

Wywiad z Pawłem Postkiem 6b (P):
-Od ilu miesięcy układasz kostkę Rubika?
-Od 2 miesięcy- P
-Co Ci daje układanie kostki?
-Zabawę- P
-Kiedy układasz kostkę?
-W szkole, ponieważ moja mi się popsuła- P
Paweł razem z Kubą i Krzyśkiem pokazywał kostki Rubika.

Wywiad z Wojtkiem Nasiadką 6b (W)
-Kiedy zacząłeś układać kostkę Rubika?
-5 miesięcy temu, gdy dostałem kostkę- W
-Kiedy układasz kostkę?
-Codziennie- W
- Co Ci daje kostka?
-Zaciekawienie- W
Wojtek wraz z Kubą, Krzyśkiem i Pawłem prezentowali w bibliotece i świetlicy umiejętności w układaniu kostki Rubika.

Wywiad z Mają Jaskółowską 4c (M):
-Co najbardziej lubisz malować?
-Krajobrazy- M
-Kiedy zaczęłaś malować?
-2 lata temu- M
-Czy chodzisz gdzieś na zajęcia z malarstwa?
-Tak, do Domu Kultury Zacisze- M
-Co robisz ze swoimi pracami?
-Daje ja innym, bo to lubię- M
-Kiedy malujesz?
-Teraz rzadko- M
-Na czym malujesz?
-Na płótnie- M
-Jakie są twoje inne zainteresowania?
-Lubię matematykę- M
Prace Mai znalazły się na korytarzu za stołówką.

Wywiad z Krzysiem z 3d (K)
-Jaki jest twój talent?
-Konstrułowanie- K
-Z kąt pomysł na to?
-Sam nie wiem- K
-Czy uczyłeś się gdzieś tego?
-Tak, w Kołatce- K
-Kiedy zacząłeś konstrułować?
-Gdy miałem 4 lata- K
-Czym jeszcze się zajmujesz?
-Matematyką, Kosmosem- K
Krzyś w bibliotece pokazał magiczne "wynalazki".

Wywiad z Zosią 3d (Z):
-Jaki jest twój talent?
-Szydełkowanie- Z
-Z kąt ten pomysł?
-Od babci- Z
-A od kogo się tego nauczyłaś?
-Od babci- Z
-A kiedy?
-W ferie zimowe 2014
-A masz jakieś jeszcze zainteresowania?
-Tak, lubię tańczyć- Z
Zosia pokazała w bibliotece swoją własnoręcznie zrobioną kolekcję.

Wywiad z Zuzią 3d (Z):
-Jaki jest twój talent?
-Origami i starożytne mozaiki- Z
-Jak się nauczyłaś?
-Mozaiki dzięki zestawowi , a origami od mamy- Z
-Jakie są twoje inne zainteresowania?
-Szycie i pisanie wierszy- Z
Zuzia pokazała w bibliotecę cztery swoje prace.

Wywiad z Asią 3d (A):
-Jaki jest twój talent?
-Robienie koralikowych zwierząt- A
-Jak się nauczyłaś to robić?
-Dostałam zestaw i tam były wszystkie potrzebne rzeczy do zrobienia ich- A
-Jakie są twoje inne zainteresowania?
-Sport, śpiew- A
Asia w bibliotece pokazała swoje dwie prace.

Wywiad z Mileną 3d (M):
-Jaki jest twój talent?
-Szycie- M
-Z kąt ten pomysł?
-Zainspirowała mnie siostra cioteczna- M
- Kto cie nauczył szyć?
-Mama- M
- Gdzie trzymasz swoje prace?
- Na regale- M
-Jakie są jeszcze twoje zainteresowania?
-Projektowanie ubrań, rysowanie- M
Dużo pluszaczków Mileny znalazło się na stole w bibliotece.

Wywiad z Leonem Gawrońskim 4b (L):
-Jaki jest twój talent?
-Sklejanie modeli- L
-Od ilu lat to robisz?
- Od 2 lat- L
-Chodzisz na jakieś zajęcia modelarskie?
-Tak, we wtorki do Domu Kultury Zacisze- L
- Dlaczego chcesz sklejać modele?
-No, dzięki zajęciom- L
-Ile już zrobiłeś prac?
-30 -40- L
- Jakie są twoje inne zainteresowania?
-Basen- L
Leon w bibliotece pokazał soją makietę przestrzenną.

Wywiad z Martą Rawińską 6b (M):
-Jaki jest twój talent?
-Rysowanie- M
-Od kidy tak na poważnie rysujesz?
-Od roku- M
-Chodzisz na jakieś zajęcia z rysowania?
-Nie- M
-Gdzie trzymasz pracę?
-W teczce z koniem- M
-Dlaczego zaczęłaś rysować?
-By zyskać sławę- M
-Jakie są twoje inne zainteresowania?
-Pisanie książek, zwierzęta- M
Prace Marty są wywieszone na korytarzu za stołówką.

Wywiad z Dominiką Jarzębską 6b (D):
-Jaki jest twój talent?
-Projektowanie ubrań- D
-Kiedy zaczęłaś projektować?
-6 lat temu- D
-Chodzisz na jakieś zajęcia z rysunków?
-Nie, jestem samoukiem- D
-Gdzie trzymasz swoje projekty?
-W zeszycie i szafce- D
-Kiedy rysujesz?
-Gdy mi się nudzi- D
-Czy podobają Ci się swoje projekty?
-Nawet- D
- Co lubisz oprócz projektowania?
-Taniec- D

Wywiady przeprowadziły: perła, Molly i inka
Napisała: inka

poniedziałek, 17 marca 2014

Konkurs '' 8 wspaniałych ''

12 marca grupa wolontariuszy z naszej szkoły poszła na eliminacje do konkursu Warszawskiego "8 wspaniałych" które odbyły się w urzędzie dzielnicy Targówek.Jako pierwsze przedstawiały się szkoły podstawowe, następnie szkoły gimnazjalne i po gimnazjalne. Naszym celem było precyzyjnie wypowiedzieć się o wolontariacie,który panuje w naszych szkołach, czyli o tym na czym polega nasza działalność. Nasi przedstawiciele opowiedzieli o naszych wszystkich działalnościach zarówno na terenie szkoły, jak i poza nią. Staraliśmy się opowiadać się o tym jak najciekawiej, a zarazem jak najszczegółowiej. Panie z komisji zadawały pytania dotyczące naszej działalności, a my z chęcią odpowiadaliśmy. Po wyjściu z sali Pani Ela pogratulowała nam wspaniałego występu i wyruszyliśmy w drogę powrotną. 17 MARCA DOTARŁY DO NAS WYNIKI ELIMINACJI., NA NASZE SZCZĘŚCIE PRZESZLIŚMY DALEJ!! 
                                       
                           ..........                             Happy and Foodie. 

sobota, 15 marca 2014

Opowieści wigilijne


Hej. To kolejna część opowiadania wigilijnego:

Twarz dziewczyny, wyjaśniała wszystko: „To Twój pokój” i „ Zagrożenie już minęło ”, „Teraz już muszę iść”. Ten pokój był większy, od pozostałych. Ściany były puste, bez żadnych naklejek, tapet itp:. Pod oknem stało futrzane łóżko, a nad nim wisiały malusieńkie, świecące gwiazdki na sznurku. Naprzeciwko niego tkwiło dziwaczne biurko, a jeden jego bok miał nierówną powierzchnię.
-„Góry”- myślała uczennica gimnazjum.
Dziwne krzesło nie zwyczajne, na górnym oparciu miało przyszyte wszystkie maskotki potworów z sezamkowej ulicy. Było tu kolorowo i wesoło . Przestrzeń oddawała harmonię, która pozwalała myśleć. W kącie rozciągały się schody, których każdy stopień wyłożony został innym „dywanikiem”. Wodny fotel, w kształcie rozgwiazdy, przypominał krajobraz morza. Patrząc na półkę z laptopem przypominało się myśli o czasach wynalezienia technologii. Słoik z drobinkami fajerwerków( przynajmniej tak pisało na etykietce), opowiadał o sylwestrze, a przezroczysty pojemnik ze szklanymi kulkami o czasach młodości, gdy się grało w „kulki”. Firanki ze złotego jedwabiu- o babcinej miłości. Podłoga ciemna, jak lody czekoladowe, jeszcze wspominała spotkania z przyjaciółmi. Drzwi z metalu wyrwane z innego kontekstu, przypominają otwór do średniowiecznego zamku. Portret „Łasiczka” mówi zarówno o malarstwie, jak i o zamiłowani do zwierząt.
-Piękny pokój- rozmarzyła się Stefania.
- O patrz jakaś pani- wskazała palcem na rudo- czerwone włosy.
- Cześć, Paula jestem!- powiedziała młoda kobieta z pudłami w rękach, otwierając drzwi.
- Elis mówiła, że chcecie pomóc ubierać choinkę. To prawda?
-Oczywiście!- krzyknął maluch. Wioletta przewróciła oczami i zeszła z nimi na dół.
-Piękna jest, co masz do niej, Amelia?- śmiał się Chuck.
-Ona miała być dwa razy mniejsza!- wrzeszczała siostra Witolda.
-To ta?- spytała stanowczo Stefcia patrząc na drzewko i na Paule.- Jest śliczna, nigdy większej nie widziałam.
-Jeśli dziecku się podoba, to mi też- Objaśnił Muza.
Paula wyjęła bombki, łańcuchy i światełka. Chuck owinął choinkę lampkami i zaśmiał się:
-Dobra robota!
-Nic nie zrobiłeś!- parsknęła Amelia.
- To kolekcjonerska, piękna bombka, która przedstawia starą księgę- pisarz pokazał wszystkim cudo.
-Piękna!- zachwycili się.
       
                                                                                                                                                                                         inka

Scrath - czyli mistrzowie kodowania

         We wtorki w godzinach 13:40 - 15:20 w naszej szkole odbywają się zajęcia z "Mistrzowie kodowania". Prowadzi je pani Zofia Kwaśnik. Na ostatnim spotkaniu każdy zrobił coś takiego: http://scratch.mit.edu/projects/19088524/ . Aby zacząć ją używać, naciśnij zieloną flagę. Jeżeli samemu chcesz zrobić jakąś grę, to tu masz kilka wskazówek:
1. Założyć konto na http://scratch.mit.edu/ .
2. Kliknąć w górnym pasku:





3. Spróbować zrobić własną oryginalną grę.

Perła

niedziela, 9 marca 2014

Szwecja



            W dniu 8.02.2014r. na zajęciach fakultatywnych Akademia Młodego Europejczyka były zajęcia o Szwecji.
           
 Flaga Szwecji:





Stolicą Szwecji jest Sztokholm:


Szwecja, Norwegia, Finlandia, Islandia i Dania nazywane są wspólnie Skandynawią. Każde z tych państw ma jednak własny język i zwyczaje. Łączy je podobny klimat – długie i mroźne zimy. Swój krajobraz zawdzięcza Szwecja ostatniej epoce lodowcowej.



Ze Szwecji pochodzi również Pippi Langkous:

 



Ze Szwecji pochodzi również szwedzki stół:



Szwedzi słyną z wyśmienitej kuchni. Ich sosy koperkowe nie mają sobie równych na całym świecie. Nic jednak nie może się równać z łososiem przyrządzonym na zimno:


                                                                                                                                Perła