Strony

niedziela, 24 kwietnia 2016

Bohaterstwo

      Słowo "bohaterstwo" jest trochę nadużywane. Moim zdaniem pasuje do niewielu sytuacji.
Sadzę, że oznacza coś wyjątkowego. Mówi nam o nadzwyczajnym czynie. Rzadko można spotkać kogoś, kto zasługuje na takie miano.
      Bohater to osoba, która robi czy zrobiła coś dla innych. Trzeba naprawdę się postarać, aby być kimś takim. Można nazwać w ten sposób ludzi, którzy uczynili dobro dla narodu, pomogli komuś, ich rola stała się szczególna. Przykładem jest Irena Sendlerowa.
      Dla mnie bohaterem jest mój pradziadek. Uważam, że była to niezwykła postać. Co prawda, nie zdążyłam go poznać, ale dokonał niecodziennych rzeczy. W czasie okupacji hitlerowskiej prowadził w swoim domu tajną drukarnię, narażając własne życie. Umożliwiało to rozpowszechnianie wiedzy o obecnej sytuacji w kraju. Działanie na rzecz dobra narodu było cenniejsze niż własne bezpieczeństwo. Podczas wojny trafił do obozu pracy wraz z młodszym bratem i szwagrem. Czuł się za nich odpowiedzialny, więc pomimo ryzyka opiekował się nimi i troszczył. Dzielił się nawet swoją porcją jedzenia. Dzięki temu całej trójce udało się przetrwać obóz.
      Według mnie jego postępowanie było wzorowe. Zdecydowanie zasługuje na miano bohatera.
Bardzo sie cieszę, ze mam takiego przodka, którego życie może być przykładem dla wielu ludzi.

Koralik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz