Strony

poniedziałek, 10 października 2016

WYSTAWA NIEWIDOMYCH

WYSTAWA NIEWIDOMYCH
Niedawno byłam z siostrą na wystawie niewidomych na placu Zawiszy. Jest to miejsce, gdzie zwiedzanie odbywa się w całkowitej ciemności. Przewodnikami są osoby niewidome lub niedowidzące. Musimy kierować się przede wszystkim dotykiem, słuchem i węchem. Chodzi się po różnych pomieszczeniach, w których żyjemy na co dzień. Zapoznałam się z alfabetem Braille’a. Dowiedziałam się o różnych przedmiotach, które pomagają niewidomym w codziennym życiu, np. przewijacz do skarpetek, jak rozpoznawać banknoty.
Bardzo trudno jest się tak poruszać, i musiała mi pomagać pani przewodnik. Największe wrażenie na mnie robiły nierówności ulicy. Bałam się, że mogę się przewrócić lub zgubić. Polecam wszystkim tę wystawę. Można dzięki niej lepiej zrozumieć z jakimi trudnościami żyją niewidomi i że warto im pomagać.

Natalka 4a

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz