Strony

czwartek, 23 stycznia 2014

,,HAIKU" lub ,,OKRUCH"

Nie macie pomysłów ? Nie umiecie napisać zgodnych ze sobą rymów ? Lub macie pomysł, ale nie umiecie go napisać w formie wiersza, tylko w formie opowiadania ? Znalazłam pomysł na rozwiązanie problemu ! Na dzisiejszej lekcji czytaliśmy opowiadanie pt.: ,, Każdy jest poetą". W tym tekście znajdziecie odpowiedź na wasz problem, ale jeżeli nie macie dostępu do tego opowiadania ja wam opowiem. Wiersz jest trudno napisać, sama o tym wiem, ponieważ nieraz je pisałam. Jednak możecie pisać HAIKU ! Haiku to krótki, trzylinijkowy, nierymowany wiersz. Został on wymyślony w Japonii, ale my w Polsce mówimy na niego ,, OKRUCH" ! Dlatego zacznijcie pisać okruchy ( chyba, że macie w pracy domowej zapisane, abyście napisali wiersz, ale to już inna sprawa). Oto parę przykładów okrucha.:

taka mała
dziewczynka
taka duża
poetka
rozdaje swoje
wiersze
gołębiom
      Małgorzata Mielcarek

jak zasuszony kwiat
wierszami wypadła z zeszytu
moja miłość
        Jurek Stępniewski

Wylazło ze mnie
wypisało się na papier
i szczęśliwe
                Julka Wolin

Toffi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz