Strony

sobota, 14 lutego 2015

Centrum Nauki Kopernik

W czwartek dwunastego lutego byłam z klasą w Centrum Nauki Kopernik (w skrócie CNK). Jest to duży budynek w całości poświęcony nauce i różnym eksperymentom, bardzo często przez zabawę. Atrakcje znajdą tam zarówno dzieci, jak i dorośli. W CNK znajduje się mnóstwo eksponatów, które umożliwiają zrozumienie praw fizyki, chemii, a nawet ukazują anatomię człowieka. Mnie najbardziej zainteresowały warsztaty, dotyczące obrazów 3D. Na tych zajęciach korzystaliśmy ze specjalnych okularów, umożliwiających zobaczenie tego, co bez nich okazało się niemożliwe. Uznaję to za fascynujące, nowe doświadczenie. Całkiem nieźle sobie poradziłam  wcielając się w rolę osoby niepełnosprawnej, próbując pokonać przeszkody na wózku inwalidzkim. Uważam, że jest to bardzo trudne. To doświadczenie dopiero pokazało mi, jak skomplikowany jest świat dla osób chorych. Do ciekawych przeżyć również zaliczam korzystanie z ośmioosobowej karuzeli.
W prawdzie nie było to moja pierwsza wyprawa do Centrum Nauki Kopernik, ale za każdym razem jestem równie zachwycona i odkrywam coś nowego. Uczestniczyliśmy również w pokazie filmowym w Planetarium. Na tej lekcji o niebie braliśmy udział w pozycji poziomej, leżąc na wygodnych fotelach, a nad nami, na ekranie w kształcie kopuły, odbywała się prezentacja gwiazd i planet.
Bardzo mi się podobała wycieczka i zachęcam, żeby przyjechać do tego wspaniałego miejsca.
Koralik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz