Strony

wtorek, 12 listopada 2013

Fraszki

Niedawno uczniowie z klasy 6b pisali fraszki. Oto kilka najciekawszych i tych, które oceniono na  celujące oceny:

 "Słońce"
 Słońce jest jak kula gazów
 pędzi w dal nieubłaganie.
 Słońce wiele drogowskazów
 i niech zawsze nam zostanie.
Niech nie pędzi ku zagładzie,
niech nie idzie w siną dal,
bo bez słońca świat jest nudny
każdy Ci to powie pan.
Gdy wieczorem sen nas nuży
i idziemy więc już spać,
słonko zawsze dopomoże
i obudzi rano nas.
To już koniec naszej fraszki
Drogie Panie i Panowie
lepiej słonko doceniajcie,
bo bez niego będzie gorzej.
                            Kolorowa


 Czegoż ty uczniu teczkę ciężką dźwigasz, kiedy głowa pusta, zeszyt pusty i tylko z lekcji na lekcję śmigasz.
Czegoż ty nauczycielu tyle pracy domowej zadajesz, skoro z tego ocen i tak nie dajesz.
                                                                                                                                     Krzysztof Bożym


 "Na smutki"
 Smutku, mój smutku!
Ty życie zabierasz,
I szczęście odbierasz.
 Nigdy nie wiem kiedy,
Nigdy nie wiem gdzie,
 Ale ty i tak zawsze dopadniesz mnie.
Na szczęście na ciebie ja lekarstwo znam,
 Szczęściem Cię zastąpię,
 taki jest mój plan.
                                 Molly


 "Na szczęście"
 To, że mam szczęście
właśnie w tym momencie
 widać, to wszędzie.
 Kule wirują,
Cyfry kołują.
 O szczęście wielkie,
 Życzenia wszelkie
Marzenia me spełniają się.
Szóstka wygrana,
buzia roześmiana.
                   Lita


 "Przyjaciel"
Mój przyjaciel,
nie jak każdy,
nie jak lamy,
lecz jak trznadel.
Dziś odleciał,
jutro wróci,
ze mną się pokłóci,
bo prostą dziurkę w materiale miał.
Lecz czy kolega,
tak się mawia, że to pies?
Nieprzerwanie, oczywista!
Jestem czasem nadąsana,
gdy coś rzeknie,
słowo przykre,
i tak wiąże nas wielka drużba!
                                       inka


"O marzeniach"
Kochane marzenia,
Chcecie spełnić wszystkie nasze pragnienia,
Choć jesteście inne,
Ale wszystkie wyjątkowo bezcenne
Może nie jesteście idealne,
Lecz w mojej głowie niepowtarzalne
Każdy na pewno Was posiada,
Kiedy obficie się zajada
Nikt nie zabroni mi marzyć
Kiedy będę jajko smażyć
I zapamiętaj,
Marzenia to wielki skarb
Jest Twój
I dlatego jest,
Coś wart!
            Toffi


"Jesień"
Powiedziałtata,
już koniec lata.
Ojej, co to będzie?
Spadły żołędzie,
liście żółte, zielone,
fruwają nad polem.
Ptaki już odleciały,
nad ciepłym morzem będą się opalały.
Jarzębina na drzewie się mieni,
w kolorach polskiej, pięknej jesieni.
                                            Mateusz Redo
"O szkole"
Szkoło, całe wakacje za tobą tęsknimy,
póki we wrześniu do Ciebie nie wrócimy,
a kiedy zasiadamy już w swoich ławkach,
zasypiamy śniąc o kolejnych wakacjach.

"Na boisku"
Gdy za piłką ganiamy,
ze śmiechem krzyczymy,
a później płaczemy,
gdy się potłuczemy.
                        Jaś Andrzejewski


"O chorobie"
Dokuczliwa chorobo, nikt nie lubi gdy przychodzisz. Zaś gdy odejdziesz w siną dal, czas radości przyjdzie w nas!
                 Happy


Adoptując jednego psa lub kota nie zmienisz świata,
lecz sprawisz, że świat zmieni się dla tego zwierzaka.

Talent to nie wszystko, uwierz mi
W twoim przypadku to nic!
                           Marietta


Jeśli się myjesz, jako mi powiadasz,
to czemu każdy przy tobie trupem pada?
                                 mama Marietty

Ta ostatnia fraszka to taki dodatek od Marietty. No bo jej mama nie chodzi już do szkoły :)
Może naszła Was ochota na pisanie, albo już pisaliście fraszki i chcecie się nimi podzielić z Nami? Śmiało, piszcie do mnie inka@sp114.edu.pl
                                                                   przepisała inka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz